Feed your head…

Written by on 09/03/2019

by Ευα Ζευγουλά

Με αναφορές στην Αλίκη του Lewis Carroll,εμπνευσμένο απο τον Miles Davis,τα δυομισυ ψυχεδελικα λεπτα της Grace Slick που θα της απεφεραν εισοδημα για ολη της τη ζωη…

Είμαστε οι άνθρωποι για τους οποιους μας ειχαν προειδοποιησει οι γονεις μας ελεγε η Grace Slick στα 60ς.Σαν βασικη τραγουδιστια της μπαντας των Jefferson Airplane απο το with San Francisco κανείς άλλος δεν ενσωματωσε την εννοια του ελευθερα σκεπτομενου ανθρωπου.Κι αν ενα μονο τραγουδι καθοριζει την κουλτουρα ολοκληρου του Haight-Ashbury αυτο ηταν το White Rabbit των Airplane.

Κυκλοφορησε το γεματο αγαπη καλοκαιρι του 67.Οι βαριες παραισθησεις κι οι αλλοιωμενες καταστασεις του Alice’s Adventures In Wonderland του Lewis Carroll μαζι με την προτροπη feed your head μοιαζουν να καλουν μια ολοκληρη γενια να ταξιδεψει στις απολαυσεις των ψυχοτροπων.Για οσους πιστευαν οτι η αγαπη.η ειρηνη και το LSD ηταν αχωριστα γρηγορα εγινε υμνος.
“ήταν καθοριστικο για την εποχη”παραδεχτηκε ο ιδρυτης των Airplane ,Marty Balin,μετα απο χρονια. “ο μυθος,η ιδεα,το acid”

“Δεν ηταν στην πραγματικοτητα ενα μεγαλο hit,” θυμάται ο μπασιστας τους Jack Casady “αλλά ήταν μέσα στην κουλτουρα των ημερων.Εγινε σημα κατατεθεν των ανθρωπων που εκαναν τα πραγματα που λεει το τραγουδι.Λειτουργει ομως σε διαφορετικα επιπεδα εκτος των ναρκωτικων;Ναι,λειτουργει”

Η Slick πάντα επέμενε οτι στοχευει τους υποκριτες γονεις και τη συνηθεια τους να διαβαζουν παραμυθια γεματα παραισθησεις στα παιδια τους που βρισκονται στην πιο εντυπωσιακη ηλικια.
“Σ ολες αυτες τις παιδικες ιστοριες παιρνεις καποιο ειδος χημικου και ξεκινας την υπεροχη μεγαλη περιπετεια”είπε στον συγγραφεα Mark Paytress. “Η Αλικη στη Χωρα των Θαυματων ειναι φουλ σ αυτο!!!Φαε με!!!Γινεται στην κυριολεξια high, πολυ μεγαλη για να χωρεσει στο δωματιο.Πιες με!!!Η καμπια καθεται σ ενα ψυχεδελικο μανιταρι και καπνιζει όπιο!!!”
Και προσθετει ιδιαιτερα εντονα πως το τραγουδι ειναι για τη σημασια της εκπαιδευσης..”τά’ι’σε το μυαλο σου!!!Feed your head!!!”Το επιτακτικό καλεσμα για την απελευθερωση του μυαλου ΚΑΙ των αισθησεων.

Η Slick έγραψε το White Rabbit στο σπιτι της στο Marin County ενα χρονο νωριτερα σ ενα πιανο που του ελειπαν πληκτρα στο τελειωμα ενος ψυχεδελικου ταξιδιου στη διαρκεια του οποιου ακουγε το Sketches Of Spain του Miles Davis επι 24 ωρες χωρις διακοπη.Μετα το παρουσιασε στους συνεργατες της Great Society . Στη μπαντα συμμετειχαν επισης ο drummer συζυγος της Jerry, ο κουνιαδος της Darby Slick στη lead κιθαρα, ο Peter Van Gelder στο μπασσο κι ο David Minor στη ρυθμικη κιθαρα. Συμφωνα με τον τελευταιο που ξεκινησε σαν βασικος στιχουργος των Great Society, το White Rabbit ηταν μια απαντηση σ ενα καλεσμα.

“Οταν αρχισαμε να δουλευουμε κανεις δεν ειχε κατι γιατι δεν μπορουσα να γραψω πλεον,θυμαται.Ημουν πολυ απασχολημενος με το να τρεχω για τις αλλες δουλειες μου.Ετσι ο συζυγος της Grace τους προκαλεσε…”Ε,τι θα γινει;Θ αφηνετε τον David να γραφει ολα τα τραγουδια;Καντε κατι!” Ετσι ο Darby γυρισε με κανα δυο τραγουδια κι η Grace με το White Rabbit.”

Με εξι λεπτα επιπλεον η αυθεντικη εκτελεση ηταν πιο trippy και σχεδον τριπλασια σε διαρκεια απο την single version των Airplane.Ήταν πιο ανατολιτικο με μια εισαγωγικη raga και με λιγοτερο εμφατικα τα φωνητικα της Slick. Το ισπανικο μοτιβο κι οι ηχοι απο το Bolero του Ravel υπήρχαν ήδη .

Ζωντανα,στη σκηνη ,το White Rabbit εγινε μερος του σετ των Great Society. Ομως ειχαν ηδη αρχισει τα προβληματα στη μπαντα.Ο γαμος της Grace και του Jerry κατερρεε κι ο Darby βυθιζοταν ολο και περισσοτερο στα ναρκωτικα.Μετα ηρθε ενα φιλανθρωπικο show στο Fillmore του San Francisco το Σεπτεμβρη του 1966. Τη σκηνη την μοιραζονταν οι Great Society με τους Jefferson Airplane, που τοτε εψαχναν για καινουργια τραγουδιστρια. Ο Jack Casady είχε δει αρκετες φορες την Grace και την ηθελε.

“Μου αρεσε ο τροπος που τραγουδουσε η Grace γιατι χρειαζομασταν μια καλη κι επιθετικη τραγουδιστρια για τη μπαντα.Είχε ενα μοναδικο μεταλλο κι ενα δικο της ηχο.Η Signe [Anderson], που ηταν η πρωτη τραγουδιστρια μας ειχε ενα folk background και μια contralto φωνη με απαλες νοτες.Αυτο που μου αρεσε επισης στη Grace ηταν το γεγονος οτι καθοταν στην ακρη της σκηνης κι ειχε πολυ καλη επαφη με το ακροατηριο.Ο Paul [Kantner] τραγουδουσε επισης τον πρωτο χρονο των Jefferson Airplane και ειχε κι αυτος τη γλύκα των επιρροων της folk. Μου αρεσε η μοναδικοτητα της φωνης της Grace κι ετσι της ζητησα να μπει στην μπαντα.Κι η συμπεριφορα της ηταν διαφορετικη,δεν ηταν τοσο μαλθακη και υποτακτικη,πραγμα που ζητουσαμε.Θελαμε καποιαν ιση με εμας στη μπαντα,καποιαν που να μπορει να δουλευει σκληρα,καποιαν με φωτια στα ματια”
Ο manager των Airplane,Bill Thompson εξαγορασε το συμβολαιο της $750 και η Slick ηρθε αντικαθιστωντας τους αγνους folk τονους της Anderson με ενα πιο στιβαρο και punky ηχο. Τον επομενο μηνα η μπαντα εφυγε για το LA για να ξεκινησει το δευτερο αλμπουμ τους,Surrealistic Pillow.
“Ηχογραφησαμε το White Rabbit στη Sunset and Ivar, σ ενα τεραστιο δωματιο στην RCA. Το δωματιο ηταν τεραστιο κι ετσι τοποθετησαμε τα οργανα στο κεντρο του και παιξαμε ζωντανα σ ενα τετρακαναλο.Ηταν πολυ απλο να ηχογραφηθει.Ξεκινησα το κομματι σαν μπασο τμημα του Bolero, πατωντας πανω στον Ravel. Ηταν αργο και γλυκο και εδωβγηκε η ατμοσφαιρα που θελαμε.”

Με τον Jerry Garcia των Grateful Dead να αναφερεται σαν‘μουσικος και πνευματικος συμβουλος ’,το album εγινε τεραστια επιτυχια φτανοντας στο No.3 του US Billboard chart τοποθετωντας τους Airplane στην κορυφη των συγκροτηματων του Bay Area. Τα δυο μεγαλα US hits ηταν προσφορα της Slick απο την εποχη των Great Society: Somebody To Love, γραμμενο απο τον Darby Slick, που εφτασε στο top five το Φλεβαρη του 67 και White Rabbit, το οποιο παραλιγο να μη μπει στο αλμπουμ.

“Η Grace ειχε δυο τραγουδια μαζι της απο τους Great Society,” λεει ο Casady. “Αλλα το White Rabbit ηταν το κομματι που θα αφηναμε απεξω γιατι σκεφτομασταν οτι δε θα τα καταφερνε,θα λογοκρινοταν σιγουρα.Κατεληξε να γινει πολυ σημαντικο και να μπει στο αλμπουμ γιατι μαγεψε το κοινο οπου κι αν το παιξαμε.Αλλιως ηταν απλά ενα μικρο περιεργο τραγουδι δυομισυ λεπτων .”

Η Grace Slick ειναι ακομα ταυτισμενη με την Αλικη στη Χωρα των Θαυματων.Το White Rabbit, χρησιμοποιειται τακτικα σε soundtracks Χολυγουντιανων ταινιων και της παρεχει ενα καλο εισοδημα. Απεχει απο τη μουσικη βιομηχανια εδω και χρονια και τωρα ασχολειτα μ ενα one-woman art show στο Malibu. Το πιο δημοφιλες εργο της ειναι μια σειρα πινακων που βασιζονται στα βιβλια της Αλικης.

Feed your head.

 

Please follow and like us:

Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *



Current track
Title
Artist

Background
Follow by Email
Facebook
Facebook
Instagram