Bad Company….till the day I die…

Written by on 10/03/2019

by Εύα Ζευγουλά

Τα πράγματα δεν εδειχναν να πηγαίνουν καλά για τα εναπομείναντα μέλη των Free όταν το γκρούπ διαλύθηκε το 1973. Τα τελευταία χρόνια τους χαρακτηρίστηκαν από διαφωνίες, πολλές από τις οποίες προκλήθηκαν απο τους εθισμούς του Paul Kossoff που χειροτέρευαν . Ο μπασίστας Andy Fraser είχε φύγει αηδιασμένος τον προηγούμενο χρόνο, και φαινόταν να υπάρχουν λίγα πράγματα στον ορίζοντα για τον τραγουδιστή Paul Rodgers και τον drummer Simon Kirke. Ωστόσο, πριν τελειώσει η χρονιά , θα έγραφαν το πρώτο άλμπουμ με ένα νέο γκρούπ που θα τους έκανε πιο δημοφιλείς από ποτέ.

«Αισθάνθηκα λίγο απογοητευμένος που οι Free είχαν διαλυθεί », λέει ο Kirke, τώρα 67 ετών. «Συναντήθηκα με μια γυναίκα που ήταν Βραζιλιάνα και μου είπε:« Έλα κάτω και μείνε μαζί μου ».
Καταλήγει στη Βραζιλία για τρεις μήνες. Αλλά η φαγούρα να χτυπήσει τα τύμπανα δεν είχε εξαφανιστεί. Ένα τηλεφώνημα για να δεί αν συνέβαινε κάτι οδήγησε στην ανακάλυψη ότι ο Ρότζερς είχε συναντηθεί με τον Mick Ralphs που πρόσφατα είχε φύγει από τη θέση του ως κιθαρίστας με τους Mott The Hoople. Ο Ρότζερς ρώτησε τον Κίρκε αν ενδιαφερόταν να παίξει μαζί του. Αυτό ήταν.

“Όταν πήγα πίσω, πήγα στο σπίτι του Πώλ”, θυμάται ο Κίρκ. “Ο Mick ήταν εκεί,τα τρία τέταρτα δλδ των Bad Company.” Χρειάστηκαν μερικοί μήνες για να φτάσουν στον μπασίστα Boz Burrell για να ολοκληρώσουν τη σύνθεση.

Καθώς η μπάντα πρόβαρε, εμφανίστηκε ο ήχος: χαλαρός, ευρύς και ευχάριστος με έναν τόνο μπλουζ που έκανε τον σκληρό ροκ ήχο λίγο λιγότερο σκληρό από ότι ήταν πραγματικά. Τότε ήρθε το όνομα: είτε από μια βικτοριανή εικονογράφηση προειδοποιώντας για τους κινδύνους της κακής παρέας (σύμφωνα με τον Rodgers), είτε επειδή ο τραγουδιστής είχε δει μια αφίσα που διαφήμιζε τη δυτική Bad Company (σύμφωνα με τον Kirke). Σε αυτό το σημείο ο Rodgers αποφάσισε ότι η μπάντα χρειαζόταν ένα χαρακτηριστικό τραγούδι. Το αποτέλεσμα ήταν μία σπάνια σύνθεση του Kirke.

“Στα τέλη του 1973 υπήρξε ένα γουέστερν με τον Κλίντ Ίστγουντ”, λέει ο Κίρκε, που λεγόταν Για μια Χουφτα Δολάρια. “Είχαμε αυτή την ιδέα για το τι ονόμαζαν long riders, οι οποίοι έτρεχαν στις πεδιάδες με τα μακριά παλτά τους, με τις Winchesters σε θήκες και τα αγριόχορτα που ανέμιζαν στις πεδιάδες. Ήταν μια πολύ ρομαντική εικόνα, και ο Paul ήταν πολύ ερωτευμένος από την εικόνα αυτή. ”
Μια μέρα, καθώς οι Bad Company δούλευαν, ο Κίρκε επισκέφθηκε το εξοχικό του Rodgers στο Surrey. “Είχε αυτό το τεράστιο πιάνο Yamaha που κυριαρχούσε στο σαλόνι. Έπαιζε στην E flat minor, η οποία είναι αρκετά υπνωτική κλίμακα. Είχε αυτή τη φράση πιάνου και τους στίχους ‘Company, always on the run/Destiny is the rising sun/I was born with a six-gun in my hand/Behind the gun I’ll make my final stand.’ Αυτό μόνο είχε”

Ίσως να μην ήταν πολύ, αλλά ο Kirke χτυπήθηκε από αυτό που άκουγε. “Σκέφτηκα:” Πω πω “Δεν είναι στο C major, δεν είναι στο G. δεν είναι στις συνηθισμένες αυτές χορδές. Στάθηκα λίγο εδώ και λίγο εκεί και βοηθήσαμε ο ένας τον άλλον με τα υπόλοιπα. Νομίζω ότι έγινε σε περίπου μία ώρα. Ήταν βασικά ένα spaghetti western για τη μουσική, και είναι βασικό μας τραγούδι μας από τότε. Μου αρέσει ακόμα να το παίζω μέχρι σήμερα και το έχω παίξει περίπου 675 φορές. ”
Το τραγούδι ήταν τόσο θρήνος και εορτασμός, ένας ύμνος στη δύναμη της φαντασίας που μετέφερε τέσσερις νέους Άγγλους 100 χρόνια πίσω στο χρόνο και αρκετές χιλιάδες μίλια δυτικά. Όταν κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ των Bad Company, το τραγούδι κατέκτησε το ακροατήριό τους και γρήγορα καθιερώθηκε ως βασικό κομμάτι των ζωντανών εμφανίσεων της μπάντας.

Αλλά γιατί οι άνθρωποι θα ανταποκριθούν τόσο έντονα σε ένα τραγούδι για τους παράνομους του 19ου αιώνα;
Ο Kirke γελάει. “Μόνο ένας Άγγλος θα το ρωτούσε αυτό”, λέει. “Τα περισσότερα παιδιά είναι ευχόμαστε κρυφά να το κάναμε αυτό, ή να κάναμε το άλλο . Σίγουρα, όταν βρίσκεστε στα είκοσι θα μπορούσατε να το κάνετε αυτό – κάπου κι εμείς το κάναμε.Τόσο όσο οι συζύγοι ή οι φίλες μας θα μας επέτρεπαν. Και υπάρχει κάτι για τον outlaw που είναι αρκετά ρομαντικός. Κορίτσια που έχουν το ρόλο του κακού . Δεν τους αρέσουν οι κακοποιοί αλλά τους αρέσουν τα παιδιά που είναι λίγο τραχιά. Έτσι υπάρχει κάτι για το να είσαι στη λάθος πλευρά του νόμου, αρκεί να μην είσαι πολύ μακριά από την άλλη πλευρά του νόμου κι αυτό είναι αρκετά ελκυστικό και για τα δύο φύλα».

Δεδομένων των αποτελεσμάτων ,είναι περίεργο που ο Kirke δεν συνέβαλε περισσότερο στους Bad Company.

“Το γράψιμο μου – και θα ήθελα να είναι λίγο πιο άγριο – πάντα ήταν λίγο James Taylor στύλ, λίγο περισσότερο μπαλάντα», λέει. “Έχω αέρα όταν παίζω τύμπανα – είμαι σκληρός drummer. Είμαι χαρούμενος τύπος βασικά. Όταν ο Mick και ο Paul ανέλαβαν το τραγουδι, έκαναν τόσο καλή δουλειά. Έφτιαξα το Weep No More, για το δεύτερο άλμπουμ. Τα τραγούδια μου είναι πολύ μελωδικά και ο Paul είναι τραγουδιστής μπλουζ. δεν είναι ποπ τραγουδιστής και τα τραγούδια μου είναι ποπ ».

Στις μέρες μας, το Bad Company φέρνει ανάμικτα συναισθήματα στον Kirke. Από τη μία πλευρά υπάρχει το στοιχείο του ταξιδιού στο χρόνο που τον κάνει να επιστρέφει στα νιάτα του. Από την άλλη υπάρχει η θλίψη ότι ποτέ δεν θα παίξει ξανά με τον Ralphs, ο οποίος έπρεπε να εγκαταλείψει τη μουσική μετά από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο πέρυσι.
“Θα είναι πολύ περίεργο να βγώ στη σκηνή χωρίς αυτόν”, λέει ο Kirke. “στεναχωριέμαι γι’αυτό αυτό τον καιρό. Αλλά οι Bad Company είναι μια εκπληκτική μπάντα. Είμαστε εδώ πολύ καιρό και δεν πάμε πουθενά ακόμα. ”

Η στιγμή που οι Bad Company θα ηχογραφούσαν το ντεμπούτο άλμπουμ τους, ήρθε στα τέλη του 1973, και ήταν τόσο έτοιμοι να το ολοκληρώσουν που χρειάστηκαν μόλις δύο εβδομάδες στο Headley Grange, ενώ οι Led Zeppelin έκαναν διάλειμμα από το Physical Graffiti.
Για το τραγούδι Bad Company, ο Rodgers εγκατέλειψε το παλιό σπίτι και βγήκε στον κήπο με ένα μικρόφωνο. “Θα μπορούσε να ηχογραφήσει και μέσα σε ένα τηλεφωνικό θάλαμο και να ακούγεται καλός”, λέει ο Kirke. “Του ήρθε ξαφνικά να βγεί έξω για να ηχογραφήσει επειδή ήθελε να δοκιμάσει κάτι νέο. Έγινε στις τρεις το πρωί, έξω στο γρασίδι. ”

Έχετε υπόψη σας αυτό ήταν τ ο Νοέμβριο. Ας ελπίσουμε ότι ήταν καλά ντυμένος.

 

Please follow and like us:

Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *



Current track
Title
Artist

Background
Follow by Email
Facebook
Facebook
Instagram