Kashmir by Led Zeppelin

Written by on 31/01/2019

by Εύα Ζευγουλά

Το τραγούδι ξεκίνησε όταν ο Plant είχε την έμπνευση να γράψει στίχους το φθινόπωρο του 1973, μετά από μια μακρά, φαινομενικά ατέρμονη πορεία μέσα από την «γη των αποβλήτων», όπως είπε, στο νότιο Μαρόκο αρχικά με τον τίτλο Οδηγώντας στο Κασμίρ.
Στην πραγματικότητα, τίποτα δεν έχει να κάνει με το Κασμίρ και τη Βόρεια Ινδία.

Ο Plant,εξήγησε στον Κάμερον Κρόου,ότι ήταν σχετικά με το ταξίδι κι όχι για μια συγκεκριμένη γεωγραφική θέση:»ήταν ένας μοναδικός δρόμο που τακτοποιημένα διέσχιζε την έρημο.Δύο μίλια ανατολικά και δυτικά ήταν κορυφογραμμές από άμμο και βράχους.Φαινόταν σαν να οδηγούσες σε ένα κανάλι, αυτόν τον ερειπωμένο δρόμο,και φαινόταν ότι δεν υπήρχε τέλος σε αυτό.»ΑΥΤΌ περιγράφει ο εναρκτήριος στίχος
» Ω, αφήστε τον ήλιο στο πρόσωπό μου, τα αστέρια να γεμίσουν τα όνειρά μου.’

Μουσικά, ο ρυθμός που τρεμοπαίζει,εκρήγνυται με τον Page και τον Bonham να βρίσκονται στο Headley Grange, το στοιχειωμένο αρχοντικό του Ανατολικού Hampshire,όπου γράφουν τόσο πολλά κομμάτια στις αρχές της δεκαετίας του ‘ 70.

«Ήταν μόνο ο Μπόνζο και εγώ», είπε ο Πέιτζ. «Ξεκίνησε τα τύμπανα, και έκανα το riff και τα overdubs, τα οποία στην πραγματικότητα επαναλήφθηκαν από μια ορχήστρα στο τέλος, η οποία τα ζωντάνεψε ακόμη περισσότερο.Φαινόταν αρκετά σκοτεινό με μια ιδιαίτερη ποιότητα. Είναι ωραίο να έχεις μια πραγματική διάθεση και να βλέπεις ότι τα κατάφερες να τη βάλεις μέσα σ ένα τραγούδι.”

Η εγγραφή διακόπηκε από την απρόβλεπτη εξαφάνιση του μπασίστα Τζον Πολ Τζόουνς, ο οποίος είχε αποφασίσει να φύγει απο τους Zeppelin μετά από τον αποτροπιασμό του για μερικά από τα πιο «ζωντανά» off-stadium σκηνικά γύρω από το συγκρότημα που συνέβησαν σε μια εμφανώς εξωφρενική περιοδεία στις ΗΠΑ το καλοκαίρι του 73.

Μετά από μια συμφωνία με τον Jones στην οποία συμπεριλαμβάνεται η μετεγκατάσταση στο Frencham Ponds hotel (εκτός από τον Page, ο οποίος έμεινε πίσω στο Headley)οι Zeppelin ξανάρχισαν την ηχογράφηση στις αρχές του 1974.Είναι τώρα που το σοβαρό έργο για το Κασμίρ ολοκληρώνεται,με τον Jones να σκιαγραφεί στο μπάσο αυτό που θα είναι αργότερα τα ορχηστρικά μέρη με το Mellotron του.Ο Plant, όμως,ζορίστηκε.Αν και ικανοποιημένος με τους στίχους του, παραδέχτηκε ότι είχε «πετρώσει» και «σχεδόν μόνιμα με δάκρυα προσπαθούσε να τραγουδήσει το ασυνήθιστο ρυθμικό μοτίβο.
«Ήταν ένα καταπληκτικό μουσικά κομμάτι και μια απίστευτη πρόκληση για μένα,».Το πνεύμα του τραγουδιού δεν είναι μεγαλοπρεπές,αλλά ισχυρό:η όλη ιδέα ότι η ζωή είναι μια περιπέτεια και μια σειρά από φωτεινές στιγμές.”

Η τελική πινελιά ήταν η προσθήκη πραγματικών εγχόρδων και πνευστών το Μάιο του έτους στο Olympic Studios, στο Λονδίνο, όπου έγιναν και κάποια overdubs επίσης.Το ολοκληρωμένο κομμάτι ήταν ένα πραγματικά επικό κλασικό ροκ,που περιλαμβάνει πολλά στυλ αλλά με το χαρακτηριστικό Zeppelin ήχο.

Ήταν το καλύτερο πράγμα που θα έκανε ποτέ η μπάντα; Ο Ρόμπερτ είπε ότι ήταν.Χρόνια αργότερα, ο Τζίμι είπε: «Σίγουρα ήταν ένα από αυτά.”

Στο μεγαλειώδες Κασμίρ χώρεσαν οι όλο και πιο υψηλές φιλοδοξίες του Page και o διακαής πόθος του να αποδείξει το λάθος τους σε όσους κυνηγούσαν τους Led Zeppelin από το ξεκίνημά τους.Το Physical Graffiti ήταν ένα άλμπουμ που περιλάμβανε τα μεγαλύτερα αλλά και τα πιο σύντομα κομμάτια που θα ηχογραφούσε ποτέ η μπάντα.Το Κασμίρ θα ήταν το κόσμημα του στέμματος.

Υπήρχαν επίσης και κάποιες στιγμές με καλυμένες αναφορές στη συνεχιζόμενη εμμονή του Page με τον αποκρυφισμό..

Το παίζουν για πρώτη φορά με το συγκρότημα το 1975 σε μια περιοδεία στις ΗΠΑ, και γίνεται το νεο επίκεντρο,με τον Τζίμι να φορά μια ειδικά σχεδιασμένη νέα στολή κεντημένη με δράκους, μισοφέγγαρα, γυαλιστερά αστέρια,κατακόκκινες παπαρούνες και το «ZoSo»έμβλημα.

Στα shows του Earls Court τον Μάιο, ο Plant περιγράφει το Κασμίρ στο κοινό ως ένα τραγούδι για να θυμούνται τα «ταξίδια μας στο Μαρόκο … και την ιστορία των χαμένων ωρών,του χαμένου χρόνου μας». Δύο χρόνια αργότερα, κατά τη διάρκεια της τελευταίας,καταστροφικής, περιοδείας στις ΗΠΑ δήλωσε: «νομίζω ότι θα πάω στο Κασμίρ, μια μέρα, όταν κάποια μεγάλη αλλαγή με χτυπήσει ώστε να θέλω να πάω μακριά και να σκεφτώ για το μέλλον μου ως άνθρωπος και όχι ως ένα παιχνιδιάρικο αγόρι.”

Αυτή η «μεγάλη αλλαγή», αν και δεν το ήξερε ακόμα, πλησίαζε γρήγορα.


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *



Current track
Title
Artist

Background